Australia truck and commercial market is powering ahead in 2017

The Truck Industry Council’s (TIC) latest T-Mark data indicates some 3630 new trucks and vans were sold during November 2017, the figure up a substantial 22.8 per cent on the same month 2016. Furthermore, a total of 33,352 new vehicles have been sold this year to the end of November, up 11.5% over the last year’s corresponding period, with gains recorded in every major segment.

Read More
澳大利亚卡车之公路火车Road Trains

澳大利亚是活在卡车轮子上的国家所有内陆运输全靠卡车,由于人口稀少铁路运输成本、保养成本太高。他们是开公路火车运货,一个车头可以连3-4个12米5的半挂。在澳大利亚根据车身总长以及重量等可以把公路列车分为9级,最小的是A级,只有两个挂车,最长26.5米,最长的是K级,这种车型一般在澳大利亚西部以及北部地区运营,而且大都是200吨级的自卸卡车。

Read More
澳洲内陆的卡车运输巨无霸-公路列车 Road Trains

当一辆汽车被称为’列车’的时候,你能想像得到它到底有多长? 澳洲大陆幅员辽阔,因为铁路建置费用高昂,深入内陆不敷成本,铁路的铺设与维护仅限于部分海岸线,但又为了解决货物载运,内陆与海岸互通有无,便发展出东西向横跨内陆的公路火车。这种被称作’Road Train’的卡车,被广泛用于运输铅锌矿山的矿石以及为偏远城镇运送货物。

Read More
澳大利亚行政区划图,澳洲地图

澳大利亚全国划分为6个州和两个地区。6个州分别是新南威尔士、维多利亚、昆士兰、南澳大利亚、西澳大利亚、塔斯马尼亚;两个地区分别是北方领土地区和首都地区。六个州分别是1901年之前曾各自独立的英国殖民区,其他没有被当时的殖民区管辖的地方,在1901年之后就成为联邦政府直接管辖的领地。

Read More
error: Content is protected !!